A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Одеський інклюзивно - ресурсний центр № 7"

Консультація для батьків Педагогічна занедбаність: ризики та профілактика

Дата: 17.03.2021 13:49
Кількість переглядів: 826

Давайте розглянемо, що ховається під лякаючим на перший погляд словосполученням «педагогічна занедбаність»:

За визначенням вчених, педагогічна занедбаність - це стійкі відхилення від норми в моральної свідомості і поведінці дітей і підлітків, які формуються при негативному впливі середовища і помилок у вихованні, при відсутності психічних і фізичних порушень у цих дітей/підлітків.

Риси педагогічної занедбаності можуть проявлятися чітко, але можуть і ховатися за зовні благополучною поведінкою. Педагогічно запущена дитина є психічно і фізично здоровою, але вона не володіє знаннями і вміннями, необхідними для нормальної життєдіяльності.

Зовнішніми причинами педагогічної занедбаності в дитячому віці є дефекти родинного виховання, на які нашаровуються недоліки і прорахунки з освітньо-виховної роботи в дитячому садку і в школі.

Як же зрозуміти, що дитину запустили? У дошкільному віці педагогічна занедбаність має такі прояви:

- неуспішність у рольовій грі, дитина віддає перевагу нескладним за змістом предметним іграм;

- неспроможність в інших видах діяльності;

- непідготовленість до школи, яка виражається в невідповідності рівня уявлень дитини про навколишнє середовище, віковим можливостям;

- дисгармонійність розвитку емоційно-вольової сфери, нерозвиненість психічних процесів;

- відсутність або слабкість мотивацій до навчання, пізнавальної та інших видів діяльності;

- відхилення в поведінковій сфері;

- наявність ускладнень при побудові ігрових відносин з однолітками.

- дуже бідний словниковий запас. Дитина не може висловити свою думку повноцінно, вагається з підбором слів при назві предметів і дій, вироблених з ними, не здатна описати сюжетні картинки.

У молодшому шкільному віці педагогічна занедбаність обумовлена ??дисгармонійним розвитком психологічних властивостей і якостей особистості, внаслідок неправильного виховання в сім'ї, недоліками навчання в школі.

Які ризики несе у себе педагогічна занедбаність?

Якщо своєчасно не виявити і не почати корекційну роботу над цим негативним станом, то у підлітковому віці з'являються серйозні порушення в сфері спілкування, «неприйняття» себе як особистості, комплекси; відставання з навчальної програми; порушення в сфері пізнання, а також можлива поява акцентуацій характеру. Спостерігається деформація ціннісних орієнтацій, соціальних установок, формування девіантної поведінки.

Девіантна поведінка - система вчинків або окремі вчинки, які не відповідають прийнятим в суспільстві правовим чи моральним нормам.

Важливо пам'ятати - легше попередити виникнення несприятливих станів, аніж потім ліквідовувати вже вкорінені звички і прояви, коригувати особистість.

У профілактиці педагогічної занедбаності дітей повинні брати участь не тільки психологи і педагоги, а й безпосередньо батьки.

Профілактика занедбаності ведеться в двох напрямках. По-перше, це попередження її виникнення, тобто зняття зовнішніх негативних факторів, які можуть приводити дитину до такого стану, інтенсивне формування позитивних і гальмування негативних якостей, властивостей, сторін особистості. По-друге, це попередження розвитку такого стану - подолання виникаючих прогалин у розвитку дітей, корекція поведінки, діяльності і відносин, зняття негативного емоційного стану дитини.

Вчитель – дефектолог Проніна Софія Андріївна.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень