Конструктивний праксис. Що це таке і як розвивати?
Конструктивний праксис. Що це таке і як розвивати?
Важливу роль для розвитку дитини та її підготовки до навчання в школі, зокрема засвоєнню букв і цифр грає конструктивний праксис. В ході конструювання дитина створює новий об'єкт за допомогою предметів навколишнього світу. При цьому вона вчиться планувати майбутню роботу, аналізувати і контролювати свої дії, робити висновки, виправляти помилки.
Конструктивна діяльність сприяє розвитку цілеспрямованості і стійкості в діяльності, здатності планувати майбутню роботу, аналізувати і контролювати свої дії. А крім того, розвинути дрібну моторику, зорово-моторну координацію, просторове орієнтування. А у віці 5-7 років дозволить сформувати і закріпити зоровий образ букв і цифр.
Для розвитку конструктивного праксису підійдуть:
пазли і розрізні картинки;
конструктор;
мозаїка;
набір об'ємних або плоских геометричних фігур;
сірники, кольорові смужки, рахункові палички.
Помилки при письмі і читанні часто супроводжуються труднощами в конструюванні і малюванні. При виконанні завдань дитина спрощує фігури, порушує просторове розташування елементів, змінює кількість елементів у порівнянні із зразком.
Для розвитку конструктивного праксису можна запропонувати:
Зібрати пазл або розрізну картинку;
Зібрати будиночок, машинку ізконструктора «Лего» за схемою;
Викласти з мозаїки друковану букву, геометричну фігуру;
Зробити букву або цифру з пластиліну або з дроту;
Повторити орнамент із сірників, рахункових паличок, кольорових смужок;
Скласти чоловічка або собаку з набору геометричних фігур.
Ці ігри дозволять:
Розвинути просторове орієнтування, закріпити просторові уявлення;
Розвинути дрібну моторику;
Розвинути зорово-моторну координацію;
Закріпити зоровий образ букв і цифр;
Закріпити вміння діяти за інструкцією.
Практичний психолог Каушанська Маргарита Володимирівна