Методи мозочкової стимуляції та програми вправ
Мозочкова стимуляція - це комплекс корекційно-розвивальних методик, спрямованих на відновлення або тренування функцій стовбурових структур мозку і, безпосередньо, мозочка.
Найактуальніші програми мозочкової стимуляції на сьогоднішній день це:
Програма Learning Breakthrough Френка Більгоу з використанням розробленої ним балансувальної дошки та комплексу обладнання Balametrics;
Модифіковані програми Balametrics з використанням інших балансувальних дощок, з використанням різноманітного обладнання та великої кількості вправ;
Мозочкова стимуляція та вестибулярні вправи із задіянням обладнання із зали сенсорної інтеграції (гойдалки, гамаки, батути).
Методика мозочкової стимуляції Learning Breakthrough із застосуванням спеціального комплексу обладнання Balametrics є серією вправ і включає наступні етапи корекційно-розвивальної роботи:
Вправи з використанням тільки балансувальної дошки, яка є ключовим елементом методики;
Вправи із залученням сенсорних різноважних мішечків;
Серія вправ, що виконується за допомогою м'яча-маятника на мотузку (який спеціально підвішується на стелі);
Вправи з використанням палиці з різнокольоровими поділками-секторами;
Вправи, що виконуються з використанням дошки з цифрами на ніжках різної висоти та м'ячиками-стрибунцями;
Серія вправ, де задіюється стійка з цілями, м'яч-маятник та палиця з кольоровими поділами (у деяких випадках),гумові м'ячики.
Залежно від модифікації методики мозочкової стимуляції обладнання може доповнюватися:
-Балансувальними дошками різних видів складності;
-Сенсорними мішечками з різним наповненням, виробленимиз різного матеріалу;
-М'ячиками, що відрізняються розміром, вагою, «стрибучістю»;
-Кільцебросами і так далі.
Яким є заняття з використанням обладнання Balametrics?
Дитина стоїть на дошці певним чином і за командою фахівця робить різні дії, використовуючи перераховане вище обладнання.Прикладом вправ для мозочкової стимуляції можуть бути такі завдання: перекидання мішечка з однієї руки в іншу, відштовхування м'ячика на мотузку по потрібній траєкторії або попадання гумовим м'ячиком-стрибунцем у певну серію чисел на дерев'яній дошці з цифрами.
Заняття проводяться в середньому 3-4 рази на тиждень по 20-40 хвилин окремими курсами або включаються до курсу нейрокорекції.
Від занять мозочковою стимуляцією очікуються різні результати. Вони залежатимуть від цілей і проблем конкретної дитини, під яку спеціалістом складається індивідуальна програма, а також від можливостей дитини.
В цілому, результати можуть бути такими:
Розвиток координації та спритності;
Розвиток великої та дрібної моторики;
Розвиток та тренування зорово-моторної координації, а також зв'язки «руки-очі»;
Поліпшення якості графомоторних навичок;
Удосконалення міжпівкульних зв'язків мозку;
Розвиток просторового сприйняття;
Розвиток саморегуляції, контролю та уваги (всіх її властивостей);
Поліпшення якості письма, читання;
Розвиток математичних здібностей;
Підвищення загального інтелектуального рівня, шкільної успішності тощо.
З повагою, Практичний психолог Каушанська Маргарита Володимирівна