A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Одеський інклюзивно - ресурсний центр № 7"

"Як розвивати мовлення дитини у ранньому віці"

Дата: 12.01.2021 13:16
Кількість переглядів: 141

Формування і розвиток мовлення залежить від навколишньої обстановки і умов, в яких відбувається навчання. Обстановка складається з глибини відносин, які закладаються, формуються і тримаються не стільки на словах, скільки на любові, прихильності, теплі, які оточують дитину.

Навчання складається головним чином з того, як ви говорите з дитиною і яким чином пояснюєте їй за допомогою слів різні дії і прояви.

Пропоную вам поміркувати над дуже простим прикладом. Уявіть собі дитину, якій ніколи не говорили таких слів, як "ти робиш пі-пі", або "вона зробила пі-пі", або "тобі хочеться попісяти", і вона ніколи нічого подібного не чула. Вона не придумає назви для цієї дії. Вона просто-напросто не буде її знати.

Дитина знайомиться з речами, які ви їй називаєте. І якщо ви хочете розвивати її мовлення, то ви і ваше оточення повинні вербалізувати, тобто втілити в слова, пояснити словами різні дії, які вона здійснює.

Якщо дитина побачила якийсь предмет і потягнулася до нього, і ви, простягаючи їй цю річ, скажете всього лише "на, візьми", на формування її мовлення це буде впливати зовсім не так, як фрази на кшталт "ти хочеш брязкальце?", " зараз я дам тобі брязкальце "," хочеш взяти брязкальце? "," ну от, ти тримаєш брязкальце! ".

Мовлення дитини поступово буде збагачуватися. Але, як і в усьому, що стосується розвитку дитини, у кожного це буде відбуватися по своєму.

Кількість слів, яких вимовляє дитина в тому чи іншому віці, є всього-лише середньою величиною і нічого не означає з точки зору розумового розвитку дитини. Це вірно в тій мірі, в якій не встановлено сувору відповідність між розвитком мовлення і розумовим розвитком.

Звичайно, чим більше ви будете говорити з вашою дитиною, чим більше вона буде "занурена в мову", тим більше будуть розвиватися і її розумові здібності. Але відомо багато дітей, що живуть в оточенні одних лише дорослих, і у таких дітей надзвичайно ранній розвиток мови не є ознакою психологічної та емоційної рівноваги.

Можна, практично нічим не ризикуючи, порадити батькам не говорити дитячою мовою. Але й не користуватися для спілкування з маленькою дитиною дуже складною і химерною мовою, яку дитина може бездумно засвоїти і яка додасть її поведінці й мові неприродний характер.

Логопед Тетяна Калабіна


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень