A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Одеський інклюзивно - ресурсний центр № 7"

Хто такі гіперактивні діти?

Дата: 30.05.2022 12:26
Кількість переглядів: 59

Рухливість, допитливість є характеристиками розвитку дитини. Але існує група дітей, які ці якості досягають патологічного рівня. Таких дітей називають гіперактивними, тобто надрухливими.

Гіперактивність як один із патологічних проявів є частиною цілого комплексу порушень, які складають «синдром дефіциту уваги з гіперактивністю» (СДУГ). У розвитку цього синдрому вважаються домінуючими три групи факторів:

🟦- Генетичні фактори;

🟨- пошкодження центральної нервової системи під час вагітності та пологів;

🟩- Негативна дія внутрішньосімейних факторів.

❗Основні прояви СДУГ: гіперактивність, дефіцит уваги та імпульсивність. Не менш серйозними вторинними порушеннями є слабка успішність у шкільництві та проблеми зі спілкуванням.

Більш-менш виразними прояви СДУГ стають до 3-4 років, але вже в ранньому дитинстві такі малюки виділяються серед однолітків високою чутливістю до зовнішніх подразників, підвищеним м'язовим тонусом, поганим сном.

Настрій гіперактивних дітей нестійкий, спостерігається запальність, агресивність, що часто призводить до конфліктів з оточуючими. Через це дитина може відчувати складнощі у відносинах серед однолітків, які відмовляються спілкуватися з ним, пояснюючи це його забіякою та невмінням грати.

‼️Критерії виявлення гіперактивної дитини‼️

✔Дефіцит уваги

🔵1. Часто дитина неспроможна утримувати увагу до деталей; через недбалість, легковажність припускається помилок у шкільних завданнях, у виконуваннях завданнях та інших видах діяльності.

🟡2. Зазвичай важко зберігає увагу при виконанні завдань або під час гри, легко відволікається.

🟢3. Часто виявляється неспроможна дотримуватися запропонованих інструкцій, відчуває труднощі із завершенням виконання уроків чи домашньої роботи (що не пов'язані з негативною чи протестною поведінкою).

🟣4. Часто відчуває складнощі у створенні самостійного виконання завдань та інших видів діяльності.

🟠5. Зазвичай уникає, висловлює невдоволення та чинить опір виконанню завдань, які вимагають тривалого збереження уваги.

🔵6. Часто втрачає речі (іграшки, шкільне приладдя, олівці, книги, робочі інструменти).

🟡7. Часто виявляє забудькуватість у повсякденних ситуаціях.

✔Гіперактивність

🟢1. Часто спостерігаються неспокійні рухи в кистях та стопах; сидячи на стільці, крутиться, крутиться.

🟣2. Часто встає зі свого місця під час уроків або інших ситуаціях, коли потрібно залишатися на місці.

🔵3. Часто виявляє безцільну рухову активність: бігає, крутиться, намагається кудись залізти, причому у таких ситуаціях, коли це неприйнятно.

🟡4. Зайве балакучий.

✔Імпульсивність

🟢1. Часто відповідає питанням, не замислюючись, не вислухавши їх остаточно.

🟣2. Часто заважає іншим, пристає до оточуючих (наприклад, втручається у розмови чи ігри).

‼️Поради батькам:

🔵• обов'язково проконсультуйтеся у спеціалістів (психолога, невролога);

🟡• виховуючи гіперактивну дитину, уникайте крайнощів: прояви надмірної жалості та вседозволеності, з одного боку, та встановлення перед дитиною завищених вимог – з іншого боку;

🟢• намагайтеся спілкуватися з дитиною спокійно та стримано, зведіть до мінімуму заборони та слова «ні», «не можна», виключіть зі своєї мови негативізми типу «не крутись, я з тобою розмовляю»;

🟣• дотримуйтесь «позитивної моделі» виховання, уникайте зайвої пунктуальності, жорсткості покарань, завжди хвалите дитину, коли вона цього заслуговує;

🟠• займаючись з дитиною, давайте їй лише одне завдання на певний відрізок часу, щоб вона змогла його завершити;

🔵• при поясненні якогось завдання використовуйте зорову стимуляцію (малюнки, картинки та ін.);

🟡• особливо заохочуйте дитину за всі види діяльності, що вимагають зосередженості, усидливості, концентрації уваги;

🟢• дотримуйтесь чіткого порядку дня і терпляче вимагайте його дотримання, особливо режиму сну;

🟣• обмежуйте перебування дитини у великих компаніях;

🟠• не провокуйте дитину на гучні ігри за участю інших дітей (ідеальний варіант, коли ваша дитина грає ще з одним, але не більше);

🔵• створіть спокійну атмосферу в сім'ї, не сваріться у її присутності, не говоріть на підвищених тонах;

🟡• кожен день ставте перед дитиною певну і цілком конкретну мету, яку вона може досягти, обов'язково похваліть її за виконання завдання, тим чи іншим чином заохочте;

🟢• привчіть дитину до занять фізкультурою, спортом, прогулянок на свіжому повітрі, рухливих ігор; допоможіть знайти їй якесь захоплення, хобі, не перевантажуючи дитину заняттями в різних гуртках (це особливо відноситься до тих випадків, коли дитина не має особливої радості від цих занять).

Ці поради покликані допомогти батькам та педагогам у систематизації життя дитини, її раціональної організації, що сприятиме позитивним змінам у її особистості та поведінці.

( Запрошуємо на наш телеграм канал за посиланням https://t.me/+cxCCLjJVzHw4ZDY )

З повагою, практичний психолог Ящишина Анастасія Костянтинівна

Возможно, это изображение ребенок


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень