A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Одеський інклюзивно - ресурсний центр № 7"

«Як привчити дитину до дисципліни?»

Дата: 06.04.2021 12:08
Кількість переглядів: 393

Дисципліна гостро необхідна не тільки батькам дитини, але і їй самій. Для того, щоб дитина виросла підготовленою до життя в суспільстві, їй з ранніх років слід пояснити, що таке дисципліна, як вона допоможе в соціалізації і в розумінні своїх прав і обов'язків.

Дисциплінована дитина усвідомлює, які кордони є у дозволеного, розуміє, що будь-які привілеї ще треба заслужити. Коли дитина, якій з дитинства прищеплювали дисципліну виростає, вона обов'язково віддячить своїх батьків за її прищеплену повагу до порядку.

Щоб зрозуміти, як прищепити дитині дисципліну, батьки перш за все повинні відокремити поняття «дисципліна» від пов'язаних із ним негативних контекстів. Дисципліна не означає покарання або позбавлення привілеїв. Це поняття радше пов'язане з гарною поведінкою, самоповагою, управлінням своїми емоціями, повагою до інших і здатністю долати стреси.

Чітко задані правила, значення яких ви пояснили своїй дитині, допоможуть не тільки з організацією повсякденних завдань, але і сприятимуть ефективному навчанню.

Саме в школі маленька людина вперше і з усією повнотою приймає на себе тягар відповідальності і вимог, який лягає на її плечі. Зібраній, дисциплінованій дитині буде куди легше звикнути до нових для себе рольових відносин і обов'язків.

Як привчити дитину до дисципліни?

1. Зберігайте спокій у ситуаціях, коли дитина виявляє непослух.

Пам'ятайте, що в цій ситуації ви дорослий, і якщо підвищуєте голос або кричите на дитину, то відмовляєтеся від своєї влади, опускаєтеся на один рівень з дитиною.

Крім того, така ваша поведінка вчить дитину, що прояви гніву і втрата самоконтролю – цілком прийнятні.

2. Повсякденні правила і звички.

Рутина теж може бути корисна, якщо перетворюється в корисні звички.

- Укладайте дитину спати і будите її в один і той же час.

- Якщо в розкладі дня з'являються раптові зміни

- наприклад, похід в гості або до лікаря, повідомте дитину про це заздалегідь, не відтягуючи до останнього.

- Деяким дітям важко перемикатися від однієї діяльності до іншої. Ставтеся до цього з розумінням і робіть «буферні» зони, під час яких дитина поступово перемкнеться на наступний вид діяльності.

3. Обговоріть питання наслідків

Обрисуйте дитині чіткий причинно-наслідковий зв'язок між тим, як вона себе веде, і що за цим слідкує. Дотримуйтесь встановлених правил без винятків. Запитайте дитину про її власні думки, і нехай у неї буде можливість обміркувати власну поведінку.

- Переконайтеся, що покарання або «наслідки» доречні. Вони ні в якому разі не повинні принижувати дитину.

- Наслідок має допомагати дитині вчитися на помилках. Прибрати іграшки самостійно, поставити брудну чашку в мийку і помити її самостійно, навіть спробувати холодний суп через запізнення на обід - все це куди корисніше, ніж годину простояти в кутку.

- Покажіть дитині прямий наслідок: якщо ти довго збираєшся на прогулянку, значить, сама прогулянка буде коротшою.

4. Демонструйте дитині власний позитивний приклад.

Якщо ви прагнете, щоб дитина була ввічливою з незнайомцями або запитувала дозволу, перш ніж брати чиїсь речі, не виявляйте грубість у ставленні до людей у її присутності. Прищеплюючи дитині звички здорового харчування, ви й самі маєте вживати тільки здорову їжу.

5. Будьте послідовними.

Це одне з основних правил дисциплінування дитини. Якщо ви дієте непослідовно, це бентежить дитину. Дозволяючи їй сьогодні покататися на вулиці на велосипеді, завтра вам не варто забороняти їй це без особливої причини. Установивши для дитини заборону грати в комп'ютерні ігри як покарання за те, що вона не вивчила уроки, ви й надалі не повинні виявляти поблажливість у схожих випадках і дозволяти їй гратися в ігри.

6. Ніколи не кажіть дитині фразу: «Тому що я так сказав», щоб показати, що ваші слова не підлягають обговоренню і дитина повинна вам підкоритися

Це неефективний спосіб дисциплінувати дитину. Краще спокійно, але наполегливо поясніть їй, чому вона повинна діяти так чи інакше і чому ваші слова не обговорюються.

Вчитель – дефектолог Проніна Софія Андріївна.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень