Особливості ігрової діяльності дітей з ООП
У дітей з особливими освітніми потребами ігрова діяльність може мати свої особливості:
невміння гратися;
нестійкий інтерес до іграшки, недостатнє вміння використовувати її в грі;
поодинокі сюжетні дії.
відсутність сюжету в розгорнутій грі;
- невміння використовувати предмети-замінники і діяти з уявними предметами;
примітивні та одноманітні дії з предметами;
наявність неадекватних дій з предметами;
За таких умов формування ігрової діяльності має здійснюватися поетапно. Так, у підборі видів ігор доцільно починати просуватись від самих простих (предметних) до більш складних та насичених рольових ігор . Так і в ігрових діях — від формування орієнтовної основи дій через ланцюжок ігрових маніпуляцій до дій за певними правилами. На індивідуальних іграх-заняттях поряд із педагогом, який обігрує знайому або улюблену іграшку (або іграшку, яку дитина бачить вперше), викликає позитивно-забарвлене ставлення до неї, дитина виконує дії спочатку за наслідуванням, потім із мовленнєвим супроводом, а згодом у сюжетно-відображувальній грі з обов”язковим залученням мовлення. Тут дуже важливою є участь дорослого. Від дій поряд (дитина-педагог) дитина поступово переходить до сумісних ігрових дій у складі мікрогрупи (дитина - ровесники). Так поступово в дитини зароджується як самостійна, так і колективна ігрова діяльність у вигляді різних видів ігор.
Батькам хочу порадити частіше спілкуватися з дітьми. Аби не нашкодити своїй дитині, раджу говорити з нею, як з дорослим. Коли дитина підросте, не говоріть до неї її мовою. Це гальмує розвиток мовлення. Потрібно чітко вимовляти складні слова, деколи багато разів повторюючи. Спробуйте вимовляти їх лице в лице, щоб дитина не тільки відтворила на слух, але і скопіювала рухи ваших губ і рота. Сядьте поряд з дитиною, говоріть тихо і ласкаво. Ні в якому разі не кричіть і не наказуйте, не відволікайтеся, візьміть улюблену іграшку вашої дитини. Гру з нею супроводжуйте звуконаслідуванням. Вивчайте одне слово, його значення і застосування в реченні щодня. Навчати можна також з картинками і асоціативно.Окрім розмови з дитиною, потрібно також читати дитині казки, співати пісні і колискові, тим самим прививаючи любов до літературного мовлення.
Вчитель — логопед Тетяна Анатоліївна Калабіна