Особливості дітей з порушеннями роботи мозочка
Мозочок - відділ головного мозку, який бере участь у регуляції всіх рухових, довільних та мимовільних, актів людини, тонусу його м'язів, координації рухів, підтримці рівноваги та певної пози.
Мозочок надає свій вплив через ядерні утворення середнього та довгастого мозку, а також за допомогою рухових нейронів спинного мозку.
За своєю суттю мозочок – диспетчер головного мозку, оскільки він пов'язаний та взаємодіє з усіма зонами мозку, переробляє всю інформацію, що надходить від органів чуття.
Мозочок грає велику роль в інтегративній роботі головного мозку, у зв'язку з чим, адекватне функціонування мозочка і пов'язаного з ним мозолистого тіла з трьома парами ніжок дуже важливо для реалізації вищих психічних функцій людини.
Протягом тривалого часу вважалося, що мозочок– це структура мозку, яка регулює саме координацію, рівновагу, рухи очей, незважаючи на накопичений у клінічних дослідженнях досвід, що говорить про те, що патології мозочка мають безпосередній зв'язок з такими захворюваннями як шизофренія, аутизм, деякі види деменції. В даний час, вчені вважають, що мозочок впливає і на інтелектуальні процеси, зокрема, деякі аспекти пам'яті, мислення, мови, і навіть емоційно-вольову сферу людини.
Якщо говорити саме про дисфункції мозочка, то в ізольованому вигляді вони зустрічаються вкрай рідко.
Мозочкова дисфункція може бути наслідком вроджених або набутих патологій мозочка.Симптоми мозочкової дисфункції зазвичай включають атаксію. Крім того, порушення функцій мозочка може включати такі характеристики:
порушення рухових функцій, тонусу (порушення координації, уповільнення реакцій при зміні одного типу рухів на протилежні, підвищення або зниження м'язового тонусу, розлад рівномірності руху, дизартрію тощо);
порушення вищих психічних функцій;
Можна виділити такі особливості пізнавальних процесів у дітей з мозочковою дисфункцією:
зниження нейродинамічних процесів,
зниження функцій уваги та пам'яті,
порушення просторового та «квазіпросторового» сприйняття;
порушення контролю та програмування психічних процесів, зниження саморегуляції,
порушення мови (мова стає скандованою, уповільненою, втрачає плавність).
Докладніше про методи корекції та мозочкову стимуляцію очікуйте у наших наступних дописах.
З повагою практичний психолог Каушанська Маргарита Володимирівна