A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Одеський інклюзивно - ресурсний центр № 7"

Вчимося правильно тримати ручку

Дата: 01.04.2022 11:27
Кількість переглядів: 306

Важливо, щоб малюк до вступу до школи навчався правильному утриманню ручки та олівця. Виправляти помилки, переучувати захоплення складно. Неправильне положення пальців, нахил ручки та поворот кисті роблять почерк нерівним та нерозбірливим, викликають швидку втому руки, впливають на поставу.

?Як виглядає правильне утримання ручки:?

?Ручка лежить між великим та середнім пальцями, зверху притискається вказівним;

? Відстань до стрижня, що пише, близько двох сантиметрів;

?Через кисть, променево-зап'ястковий і ліктьовий суглоби можна умовно провести пряму лінію;

?Верхівка ручки або олівця вказує на плече дитини.

?Найпоширеніші помилки?

Діти дошкільного віку, коли починають освоювати роботу з канцелярськими предметами припускаються такі помилки:

????Дитина тримає олівець або фломастер всією рукою, затискаючи у кулак.

????При трипальцевому захопленні великий палець зігнутий і направлений перпендикулярно до вказівного до його середньої фаланги.

????Ручка лежить на безіменному пальці та утримується середнім, вказівним та великим.

????Кисть згинається всередину, причому верхній край предмета спрямований від себе.

???? Дитина утримує ручку всіма пальчиками.

????Пальці розташовуються біля грифеля, або далеко - так, що рука нависає над столом.

????Під час руху тисне на папір сильно, залишаючи розриви, або дуже слабко.

????Ігрові вправи для уникнення помилок.????

Добре, якщо навчання проходить в ігровій формі й дитина робить те, що їй цікаво, а не лише що "потрібно".

Приклади ігрових вправ:

??"Ліжечко для олівця". Поясніть дитині, що олівець любить писати, лежачи на "подушці" (на верхній фаланзі середнього пальця) і вкрившись "ковдрою" (з великого та вказівного пальців).

???? Пограйте в "слідопита". Поставте на пальці дитини яскраву точку в тому місці, якого має торкатися олівець, і точку того ж кольору - на олівці. Нехай дитина стежить, щоб "сліди" весь час збігалися.

???? Займіть "зайві" пальці. Скажіть дитині, що мізинець і безіменний палець теж хочуть чимось займатися, поки інші малюють, тому треба знайти їм справу: нехай затискають щось м'яке. Зазвичай пропонують підкласти під пальчики складену серветку, ватяну кульку або гумку.

???? Надішліть пальці в "тренажерний зал". Можна зробити для дитини спеціальний тренажер за допомогою звичайної банківської резинки. Її надягають на зап'ястя малюка, а протилежний бік скручують і накидають на верхній кінець олівця. Так формується правильний нахил при листі. Крім того, резинка натягнеться і злегка тисне, якщо дитина візьме олівець у кулак.

????Інший вид тренажера – канцелярський затискач. Помістіть олівець у затискач, а "вушка" підніміть таким чином, щоб туди можна було помістити вказівний палець. Дитина повинна стежити, щоб палець не залишав простору "між вушок".

????"Погладьте" олівець. Письмову приналежність потрібно поставити вертикально пишучою частиною вниз і дати дитині "погладити" її зверху вниз трьома пальцями (великим, вказівним та середнім). Так можна допомогти дитині відчути правильне становище пальців.

????"Пограйте в дартс" олівцем. Можливо дитині буде цікавіше, якщо вона уявить, що ручка або олівець - це дротик, який треба "кинути" в аркуш паперу. Можна навіть намалювати на аркуші ціль.

Вчитель-дефектолог Проніна Софія Андріївна


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень