Про дитячу лінь
Лінь - це не причина дитячої поведінки, це результат. Викорінювати наслідок, не розібравшись з причиною, недалекоглядно. Тому розбиратися будемо з причинами дитячої ліні і апатії.
1. Оточення
Діти нас не чують, діти на нас дивляться. І якщо дитина з дитинства бачить приклади ліні в своєму оточенні, то швидше за все лінь для неї стане нормою.
Що робити
Проаналізуйте неупереджено, який приклад ви подаєте дитині, що робите у вільний час, як проводите дозвілля, що бачить ваша дитина. Створіть разом з дитиною список або розклад справ, які ви в першу чергу будете виконувати.
2. Вічне “не можна”
Діти - це згусток енергії, вони постійно вивчають світ навколо. Обмеження дитячої активності загрожує негативними наслідками, серед яких нудьга і лінь. Дійсно, навіщо щось робити, якщо "так не можна", "це не можна", "не галасуй" . В таких умовах пропадає зацікавленість займатися будь чим.
Що робити
Зрозуміти, що діти - це діти, і дітям багато можна. Це певний період життя, який проходить кожна людина в процесі дорослішання. Цьому віку характерні емоції та купа енергії. Давайте дітям виражати ці емоції та енергію.
3. Страх
Відсутність впевненості в своїх силах і страх поразки, що у дитини нічого не вийде. Страх і невпевненість породжують небажання щось робити. Адже зазнати поразки - це дуже прикро для будь-якої людини, а для маленької людини це важче багаторазово.
Що робити
Підтримуйте дитину в будь-яких починаннях. Хваліть її, навіть якщо результат далекий від ідеалу. Ніколи не змушуйте дитину сумніватися в своїх силах. Проявляйте інтерес до його або її діяльності. ("Мені дуже подобається, коли ти займаєшся спортом", "у тебе так добре виходить малювати, я всім своїм друзям показую твої малюнки", "ти дійсно намагався, це видно")
4. Надмірна опіка
Головне завдання батьків - виховати дитину так, щоб вона могла найкращим чином обходитися без батьків.
Надмірна опіка, як і страх, вбивають мотивацію і породжують лінь. Все саме зробиться, питання саме вирішиться.
Що робити
Давати самостійно діяти, зважувати і приймати рішення. Просіть дитину про допомогу або давайте легкі вказівки в дружньому тоні ( "якщо ти допоможеш мені з посудом, ми зможемо більше пограти", "можна попросити тебе виконати відповідальне завдання? ...")
5. Нерозуміння
Навіщо робити щось. Маленькій людині часом незрозумілі речі, які банальні для дорослого. Навіщо мити руки, повернувшись додому з вулиці, навіщо ходити на тренування, навіщо прибирати за собою іграшки.
Що робити
Пояснювати дітям, використовуючи зрозумілі їм аргументи і цінності, чому щось робити добре, а щось - погано.
6. Риса характеру
Люди бувають різні: хтось більш активний, хтось менше. Якщо дитині більше подобаються спокійні ігри і завдання, це не лінь, коли вона не виявляє бажання до більш активних видів діяльності. І навпаки, дитина не може зосередитися на копіткій роботі, але відмінно проявляє себе в активних заняттях.
Що робити
Прийняти дитину та її темперамент. Пояснити дитині, яку користь несе для неї та діяльність, що не дуже подобається. Хвалити за найменші успіхи.