A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Одеський інклюзивно - ресурсний центр № 7"

Як реагувати на прояви активного негативізму дитиною

Дата: 04.06.2021 09:52
Кількість переглядів: 396

????Негативізм - це позбавлений розумних підстав опір дитини впливам ззовні.

Таким чином дитина протестує проти обставин життя, проти ставлення до неї різних людей: близьких, однолітків , інших дорослих. Об'єктивно ці обставини або відносини можуть і не бути несприятливими. Головне, як їх сприймає дитина або підліток.

Про пасивний негативізм говорять, коли дитина просто пропускає повз вуха ваші прохання і вимоги. Активний негативіст намагається зробити що-небудь протилежне тому, що від нього просять.

????Що ж робити коли дитина проявляє активний негативізм?

• Не намагайтеся сперечатися. Це тільки посилить опір дитини.

• Не відповідайте «тим же». Це тільки підтримає негативну реакцію. Якщо дитина кричить, не підвищуйте голос. Говоріть тихіше. Якщо намагається заподіяти біль собі або іншому (вдарити, вщипнути, штовхнути), не застосовуйте фізичних покарань. Зупиніть порив дитини, впевнено перехопивши її руку і спокійно скажіть: «Бити не можна - можна ... (інщі варіанти)».

• Пам'ятайте, що ви доросла, адекватно мисляча і діюча людина.

???? Використовуйте три ефективних методи оперативного реагування.

1) Демонструйте зворотну «гіпертрофовану» реакцію. Вона здатна припинити небажану поведінку. Наприклад: шепіт або тихий голос здатний вгамувати крик; незворушний спокій - зняти роздратування; строгий погляд - зупинити невтримне радісне збудження; плавні рухи - знизити поривчастість і т.д.

2) Відволікайте дитину цікавим об'єктом, темою, ефективною дією.

3) Хваліть і підбадьорюйте дитину за найменші дії в потрібному напрямку.

• Якщо поведінка дитини викликає у вас сильне роздратування, уникайте прояву своєї імпульсивної негативної реакції. Відчуваючи, що не можете впоратися з собою, зупиніться (завмріть, відійдіть або вийдіть). Заспокойтеся і поверніться до взаємодії з дитиною.

• Якщо маєте намір висловити невдоволення, пам'ятайте наступне. Робити це треба відразу після небажаного вчинку, формулюючи думку коротко і зрозуміло, підкреслюючи, що любите дитину. Приклад: «... (зробивши цю дію), ти вчинив погано і цим дуже мене засмутив. Я тебе дуже люблю і сподіваюся, що наступного разу ти ... (вчинишь наступним чином ) ».

Профілактика негативізму і інших емоційних і поведінкових розладів

• не примушуйте і не залякуйте дитину.

• Підтримуйте спокійну, доброзичливу обстановку.

• Стимулюйте і організовуйте активність дитини.

• Хваліть дитину частіше - за будь-якої вдалий крок, за будь-яку (навіть маленьку) перемогу.

• Пропонуйте, але не нав'язуйте. А якщо вже вирішили зробити щось проти волі дитини, то робіть це дуже спокійно, терпляче, доброзичливо і до кінця.

• Дозволяйте дитині говорити «ні». При цьому вчіть аргументувати (пояснювати) свою відмову, пропонувати альтернативи (інші варіанти) і домовлятися (вибирати і виконувати одне, прийнятне для всіх, рішення).

• Перевіряйте, чи не занадто часто дитина чує «не можна». Прибирайте зайві заборони, а що залишилися пред'являйте у вигляді правил, де фігурує слово «можна». Наприклад: «На шпалерах малювати не можна, а в альбомі можна», «Відбирати не можна, можна попросити».

Причини прояву активного негативізму можуть бути різні.Хочемо наголосити на тому, що кожен з випадків прояву дитячого негативізму індивідуальний. Стаття носить лише ознайомчий характер, та охоплює лише основні принципи взаємодії з дитиною. Тому чекаємо батьків на консультаціях в нашому ІРЦ.

Практичний психолог Каушанська Маргарита Володимирівна


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень