Міжпівкульна взаємодія.
Від розвитку міжпівкульної взаємодії залежить успішність дитини в школі та її успішне життя надалі. Слабкий розвиток однієї з півкуль стає причиною труднощів у навчанні письму та читанню.
Міжпівкульна взаємодія - це єдина система, в якій працюють обидві півкулі. При цьому кожна з них виконує свої власні функції. Для нормальної роботи психіки необхідна добре налаштована, взаємопов’язана робота півкуль.
Права несе відповідальність за:
уяву;
креативність та творчі здібності;
емоційний діапазон;
ліву частину тулуба;
орієнтацію в просторі;
інтуїцію;
музичні здібності.
Ліва відповідає за:
засвоєння вербальної інформації;
рухи правою частиною тулуба;
пам'ять;
вміння аналізувати;
логіку;
мову;
здатність до точних наук.
Їх взаємодія забезпечує емоційну стабільність дитини, координацію рухів, якість сприйняття і обробку інформації.
Іноді у деяких дітей слабкий розвиток зв'язків обумовлюється хворобами матері або стресом під час вагітності. Причинами можуть стати неврологічні розлади, особливості будови мозку або патології мозолистого тіла. Однак найчастіше на взаємодію впливає відсутність розвиваючих вправ та занять в житті дитини.
Батькам слід задуматися, якщо у малюка є такі симптоми:
погана пам'ять;
агресія;
порушення мови (говорить плутано, нечітко);
труднощі в комунікації з ровесниками;
написання слів в дзеркальному відображенні;
труднощі в описі ситуації по малюнку;
утруднення при переписуванні тексту або написанні під диктовку.
На взаємодію півкуль позитивно впливають:
кінезіологічні вправи;
самомасаж;
дидактичні завдання;
дихальні вправи;
прослуховування класичної музики;
творчі завдання;
пальчикова гімнастика;
Логоритміка.
Чим більше розвинена взаємодія двох півкуль у дітей, тим простіше їм навчатися новому, будувати відносини з людьми.
Практичний психолог Каушанська Маргарита Володимирівна